Hvorfor kan billederne på webshoppen virke lidt grynede?

De plakater, du ser i webshoppen, er ikke de originale billedfiler. De er billeder til web. Jamen hvorfor dog vise billeder, der kan virke en smule utydelige på nogle enheder? Fordi motiverne ellers ville kunne kopieres – altså tyvstjæles – og benyttes til videresalg andre steder end der, hvor de er født. Og det har vi ikke lyst til. Vi lover, at den printede plakat er superskarp.

Printer I på FSC-certificeret papir?

Det kan du tro, vi gør. 260 g mat satin, FSC-certificeret papir.

Hvem sender I med?

Vi sender med GLS til Danmark. Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores leveringstid- og betingelser. Derfor er det muligt, at vi skifter imellem forskellige distributører.

Hvor lang er leveringstiden?

Når du bestiller en plakat, printer og afsender vi den oftest samme dag. Derfor kan du forvente en leveringstid på 1-3 hverdage.

Hvad er meningen med livet?

Jeg er ikke sikker, men jeg tror, det drejer sig om kage og kram. Det handler også en del om at kigge indad og finde ud af, hvad der gør dig glad – sådan rigtig hyperlykkelig. Når du så har fundet ud af, hvad der gør dig glad, skal du derind igen og finde modet til at få det til at ske. Det kan nemlig godt kræve en indsats. Så kast dig ud i det – livet er for kort til kun at drømme.

Hvilke rammer benytter I?

Vi har taget den svære beslutning at udfase indramning af vores plakater. For nylig er vi helt stoppet med at sende B2-rammer (50×70 cm). Det skyldes flere ting.

Først og fremmest er fragten bare for hård ved vores glasrammer. Trods grundig emballering går alt for mange går i stykker på turen ud til vores kunder, fordi fragtfirmaernes sorteringsbånd er nådesløse.

I forlængelse heraf kræves enorme mængder emballage for at fragte et stykke glas fra A til B. Det koster dyrt i både materialer og tid. Vi har derfor besluttet, at selvom vi er vilde med at sende vores fine plakater afsted flot indrammet, og selvom det sparer dig for at skulle på rammejagt, så stopper vi med det.

Når vi har udsolgt af de rammer, vi har på hylderne, nøjes vi med ar rulle vores plakater i rør.

Hvorfor så ikke bare forhandle plexiglas? spørger du måske. Fordi vi ikke synes, plexiglasset er særlig pænt. I forhold til glasset er plastik meget blød og ridses let, når du forsøger at pudse det. Desuden er det ikke kun glasset, men også selve trærammen det går ud over, når vores pakker skal sorteres på det effektive, men brutale sorteringsbånd.

Er der glas eller ”glas” i rammerne?

Som følge af svaret på sidste spørgsmål, er der snart slet ingen rammer. Men indtil vi har udsolgt, gælder nedenstående stadigvæk:

Med det rigtige glas følger selvfølgelig også en risiko for brud under forsendelsen. Skulle det ske, at du modtager en indrammet plakat med brud på glasset, så tag et billede af den hvide pakkelabel, papkassen, alle typer kassefyld brugt i forsendelsen og rammen, så snart du får den hjem. Skriv så til os, og send billederne med. Dem skal vi bruge til at prikke GLS på skulderen og bede dem om at behandle vores forsendelser ordentligt. Dig hjælper vi naturligvis med en ny ramme.

Hvad gør jeg, hvis glasset i rammen er i stykker, når plakaten kommer?

Supergodt spørgsmål. Du finder svaret lige ovenover – i svaret på spørgsmålet om glas i rammerne.

Sætter I min plakat i ramme, når jeg tilkøber sådan en?

Det gør vi, så længe vi har rammer tilbage på lager. Vi har desværre besluttet at stoppe med at indramme plakater.

Hvad nu hvis jeg fortryder mit køb?

Det håber jeg virkelig ikke, du gør. For det betyder jo, at du på en eller anden måde er blevet skuffet. Men hvis du skulle fortryde, kan du sende plakaten tilbage til os via dette link:

retur.unikplakat.dk

Pakken skal sendes til den pakkeshop, der ligger nærmest vores adresse i Odense SV, men denne information skal du ikke selv finde. Den udfyldes nemlig automatisk.

Du skal selv betale returfragten, men når plakaten er kommet sikkert tilbage til os, refunderer vi beløbet for plakaten til din konto.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil bytte en plakat, jeg har fået i gave, til en anden plakat?

Hvis vi har været så heldige, at nogen har begavet dig med en af vores plakater, og du gerne vil bytte den, kan du skrive til os. Så hjælper vi dig videre.

Hvad nu hvis der er andre ting, jeg fortryder?

Medmindre du har gjort et andet mennesker ondt, er vores filosofi, at fortrydelse er spild af tid. Tænk på det sådan her:

Nogle gange gør du det rigtigt, og andre gange lærer du noget. Selvom hun kan slå ret så hårdt, er erfaringen verdens bedste læremester, og der er ingen vej udenom.

Jeg har spørgsmål til produkt, ordre, levering eller andet – hvad gør jeg?

Det er ikke rart at gå rundt med ubesvarede spørgsmål, så skynd dig at stille dem.

Spørg her:

Jeg er utilfreds med plakaten og/eller forløbet, efter at jeg har handlet hos jer – hvad gør jeg?

Skriv til os! Skriv, skriv, skriv, vi kan sagtens løse det.

Smid din utilfredshed herhen:

Vi vil SÅ gerne vide, hvordan vi kan hjælpe dig, og hvad vi kan gøre for at give dig en bedre oplevelse næste gang, du besøger os.

Hvor længe er I om at vende tilbage på henvendelser?

Ikke ret længe. Faktisk er jeg pænt hurtig på tasterne, og du har mig i din inbox, før du kan sige hvorforialverdensvarerdeikke?!

Skriv hertil:

Laver I personlige plakater efter ønske?

Hvis du ser en plakat, som du kunne ønske dig i en anden farve eller med en anden tekst, så giv lyd. Det kan også være, at plakaten med cocktails mangler din drink. Eller fugleplakaten mangler en piphans fra din have. Send mig en mail () med dine tanker og ønsker, og så banker jeg på i din indbakke, før du ved det.

Kan jeg betale via EAN?

Ja, hvis ordrestørrelsen er på minimum 600 kr. ekskl. forsendelse. Send en e-mail med EAN-nummer, faktureringsadresse og de produkter, du ønsker at bestille.

Kan jeg hente min plakat hos jer?

Det kan du sagtens.

Vi tilbyder afhentning af ordrer på minimum 100 kr., og muligheden for afhentning vil da fremgå under checkout. Når du har valgt afhentning, får du en besked, når din plakat er pakket og klar. Vi er ikke i vores lille udstillingslokale hele tiden, så derfor aftaler vi sammen et tidspunkt, der passer dig at afhente. Oftest kan du hente din plakat mellem 9 og 15 på hverdage, og ofte er den klar til dig samme dag, du bestiller.

Kan jeg ringe til jer?

Nej. Det er ikke, fordi vi ikke vil snakke, men vi er en lille virksomhed med mange farvekridt i luften, og vi ville tabe telefonen på gulvet, hvis vi også skulle besvare opkald.

Skriv til os i stedet:

Det der med miljø og klima – går I op i det?

Det kan du tro. Vi er omhyggelige i vores valg af emballageleverandør, så vi kan være med til at passe på naturen. Vi sender så vidt muligt med FSC-certificerede materialer og genbrugsplast, -pap og -papir.

Vi prøver også hele tiden at finde det allerbedste kompromis mellem sikker emballering og plastikforbrug. Det er vores erfaring, at de fleste mennesker smider plastikemballage ud, når de modtager en webordre. Det er helt OK, men netop derfor prøver vi at begrænse mængden, der følger med i din pakke.

Opdatering august 2023:

Det kræver store mængder emballage at sende et stykke glas med posten. Ofte går det endda i stykker alligevel. Derfor har vi valgt at udfase indramning og afsendelse af glasrammer. For os betyder det et betydelig mindre emballageforbrug, og vi ved, at du kan finde en flot ramme derude i en fysisk butik, så andre heller ikke behøver at have fat i pap, plastpuder, bobleplast, bølgepap, mere pap, kassefyld og jeg kunne blive ved.

Hvis plakatdesigneren var et dyr, hvilket ville hun så være?

En blæksprutte. Helt klart en blæksprutte. Lidt af en kliche, men tænk sig at være fire gange så effektiv! Så ville jeg have et skilt på min dør med teksten:

Boss Squid – able to do eight things at once

Og en af dem skulle selvfølgelig være at besvare telefonopkald.

Fortæl mig, når der kommer nye spændende plakater
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager du automatisk i de konkurrencer og giveaways, vi løbende afholder.
icon
Min kurv
Din kurv er tom.

Når du lægger varer i kurven, kan du se dem her.